شهرِ ياكريم شهرِ ياكريم .

شهرِ ياكريم

معايب حفاظ درب كشويي

معايب حفاظ درب كشويي

 

يك اشكالي كه به اين حفاظ‌ها نسبت مي‌دهند، برقي نبودن آن‌ها است. اين باعث مي‌شود كه فاقد هشدار دهنده‌هاي ديجيتالي باشند. اما اگر با دقت توجه كنيم، اين عيب مي‌تواند بك مزيت نيز به حساب آيد. چراكه حفاظ‌هاي آكاردئوني در نبود برق نيز امنيت درب‌ها را تأمين مي‌كنند.

همانطور كه در قسمت‌هاي قبلي گفتيم، تنوع در توليد حفاظ‌ها زياد است. اين خبر خوبي براي خريداران به شمار مي‌رود. چراكه مي‌توانند خريد خود را براساس سليقه شخصي‌شان انجام دهند. اين تنوع در طرح و رنگ حفاظ‌ها وجود دارد. اين موضوع به شما كمك مي‌كند رنگ و طرح آن را متناسب با درب انتخاب كنيد. در اين صورت ظاهر حفاظ در جلوه درب ساختمان تأثير خواهد داشت.

حفاظ درب آپارتمان كشويي را مي توان در مغازه هاي مختلف و حتي پاساژ ها نيز مورد استفاده قرار داد زيرا در هنگام باز و بسته شدن اين حافظ هاي آهني نياز به فضاي بسيار كمي دارند در نتيجه مشكلي براي رفت و آمد مشتريان در محيط هاي تجاري بوجود نخواهد آمد. درب آكاردئوني آهني معمولا مي تواند براي مكان هاي عمومي مانند بانك ها نيز بسيار كاربردي باشد زيرا در بانك ها نيز معمولا هم نياز به درب هايي ضد سرقت و ايمن بوده و هم نياز است تا فضايي از بانك را اين درب ها اشغال نكنند. كاربرد هاي بسيار زياد درب حفاظ ضد سرقت آكاردئوني باعث شده كه ميزان استفاده از اين درب ها روز به روز بيشتر شود.

مدل هاي مختلف حفاظ پنجره ثابت

 

هر يك از اين حفاظ ها داراي ويژگي ها و مزاياي متفاوت از قبيل استحكام و قيمت و زيبايي منحصر به فرد هستند.

از عوامل تاثيرگذار در قيمت نرده ها طرح حفاظ، ميزان فلز به كار برده شده و به طبع وزن آن و رنگ كاري و… مي باشد. از مدل هاي نرده پنجره مي توان به محافظ هاي مدرن، فرفورژه، سي ان سي و لوكس اشاره نمود.

حفاظ پنجره مدرن: به خاطر قيمت مناسب و طرح خاص آن از پرمتقاضي ترين حفاظ ها براي پنجره است كه مشتريان زيادي دارد. معمولا اين مدل از نرده ها از پروفيل هاي با ابعاد متفاوت با چينش افقي و عمودي ساخته شده است. كه در عين سادگي مي توان به طرح هاي زيبا و مينيمال با دربرگيري تمام سلايق رسيد.

كاتالوگ حفاظ پنجره ثابت به خاطر ساده‌ترين حالت طرح آن از كم قيمت ترين حفاظ ها است. و همچنين علاوه بر طراحي ساده و زمان كمتر براي توليد و مصرف مواد اوليه كمتر نسبت به ساير مدل ها اين محافظ را از گزينه هاي مناسب مي سازد.

ويژگي‌ و انواع حفاظ ديوار

 

حفاظ‌ها از نظر جنس و يا طرح و شكل با يكديگر تفاوت دارند، به همين دليل مي توانند قيمت‌هاي مختلفي نيز داشته باشند. افراد مختلف، با توجه به نوع محل مورد نظر مي‌توانند حفاظ ديوار مد نظرشان را انتخاب كنند. حال سوال اين است كه اين‌گونه حفاظ‌ها از چه ويژگي‌هايي برخوردار هستند؟ جنس‌هاي استفاده شده براي تهيه حفاظ ديوار مي تواند به افزايش استحكام و مقاومت آن‌ها كمك كند. در واقع جنس‌هاي مختلف بكار رفته در حفاظ ديوار با يكديگر فرق دارند و بنا به نوع استفاده در محل‌هاي گوناگون انتخاب مي شوند.

ارتفاع‌هاي كاتالوگ حفاظ روي ديوار ها نيز بر اساس نوع كاربري آنها مي‌تواند از 1 متر تا 1 متر و نيم متفاوت باشد. در واقع بايد اين موضوع را در نظر بگيريد كه از حفاظ ديوار مي خواهيد در چه مكاني استفاده كنيد. طبيعتاً براي خانه هاي بيرون شهر، اندازه هاي حفاظ‌ها بايد بيشتر باشد. تراكم حفاظ ديوار نيز يكي ديگر از مواردي است كه در تهيه حفاظ در نظر گرفته مي‌شود. جداي از اينكه با افزايش تراكم حفاظ به هزينه ساخت آن اضافه مي شود، مي‌تواند در مستحكم بودن آن نيز كمك كند.

براي مشاوره با كارشناسان حفاظ سازه در تماس باشيد.

 

منبع : خبرگزاري رجانيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۵:۲۱ توسط:sam موضوع:

معرفي انواع بلندگو سيستم صوتي ماشين و خانگي

معرفي انواع بلندگو سيستم صوتي ماشين و خانگي

معرفي انواع بلندگو سيستم صوتي ماشين و خانگي

در اين مطلب آموزشي به معرفي انواع بلندگو خواهيم پرداخت و يك راهنماي خريد بلندگو، اسپيكر و باند خودرو يا سيستم صوتي خانگي را ارائه مي‌شود تا در هنگام خريد بلندگو موارد مهم و مولفه‌هاي كليدي را بتوانيد در نظر بگيريد.

در اين جستار ( مطلب ) كوتاه به معرفي انواع بلندگو و اسپيكر Speaker خواهيم پرداخت و نكاتي كلي و مهم را جهت بررسي، انتخاب و خريد بلندگو خودرو يا بلندگو سيستم صوتي خانگي، به شما ارائه مي‌دهيم. لطفا توجه كنيد كه در اين مقاله ما به باند ماشين پرداخته‌ايم اما همين نكات كليدي درباره خريد بلندگو جهت سيستم صوتي خانگي صدق مي‌كند. كوشش مي‌كنيم كه تا جاي ممكن شاخص هاي مهم انواع بلندگو را به زبان ساده براي شما شرح دهيم. پس تا پايان با ما همراه باشيد.

باند ماشين، ساب، ميدرنج و فول رنج و توييتر

گوش دادن به يك موسيقي در حالي كه باند فابريك و كارخانه‌اي خودرو روي سيستم صوتي ماشين وجود دارد براي كساني كه كمي حساس‌تر هستند آزاردهنده است! البته براي استفاده‌هاي معمول همان سيستم صوتي ماشين با بلندگو فابريك مناسب است اما اگر نياز به كيفيت بالاتري احساس شود بايد بلندگو بهتري براي سيستم صوتي ماشين و ضبط خودرو در نظر گرفته شود. در نتيجه براي خريد بلندگو خودرو نياز است كه موارد مهم رادر نظر بگيريد. پس پيش از هر چيز به صورت كلي به موارد مهمي كه بايد در خريد بلندگو ماشين در نظر گرفت مي پردازيم.

راهنماي خريد بلندگو خودرو

اسپيكر يا باند ماشين در بازار و در هنگام بررسي داراي تنوع زيادي است و اين مي تواند براي خريدار كمي مشكل ساز شود. اما براي خريد بلندگو خودرو چند نكته كه مهم‌ترن نكات است را يادآوري مي كنيم كه شما در هنگام خريد بايد در نظر بگيريد.

 

    امپدانس يا مقاومت بلندگو : يكي از مشخصه هاي مهم اسپيكرها كه بايد حتما به آن توجه شود مقاومت يا امپدانس باند ماشين است كه با يگان سنجش اهم مشخص مي شود. مقاومت بلندگوها ممكن است 4 اهم يا 8 اهم يا 16 اهم باشد. اين مقاومتي است كه انواع بلندگو در برابر گذر جريان الكتريكي صوت از خود نشان مي دهند و بايد حتما با مقاومت امپدانس آمپلي فاير يا پخش خودرو يا ضبط ماشين همخواني داشته باشد. معمولا اين ميزان مقاومت را در پشت بلندگوها و قسمت خروجي سيم بلندگو ضبط ( ترمينال بلندگو ) درج كرده اند.

    حداكثر توان خروجي صدا : انواع بلندگو بسته به شرايط خود داراي يك خروجي صدا حداكثري MAX و معمول و RMS واقعي به صورت NOM هستند. شما بايد توان خروجي NOM باند ماشين يا بلندگو را در نظر بگيريد و با توان خروجي ضبط ماشين يا آمپلي فاير سيستم صوتي بسنجيد.

    سايز بلندگو : اندازه و سايز بلندگو داراي اهميت بالايي است. در واقع اين باند ماشين قرار است روي درب جلو يا عقب خودرو جاي داده شود. در نتيجه قطر بلندگو بايد با برشي كه در درب خودرو ايجاد شده يا در بخش عقب ماشين است يكسان باشد.

    فركانس صدا : اين مورد چندان مهم نيست و به كيفيت خروجي صدا ارتباط دارد. بايد ديد فركانس بلندگو چقدر است و مي تواند چه اندازه با فركانس ضبط يا سيستم صوتي برابري كند.

 

انواع بلندگو فول رنج و كامپوننت

بايد اين موضوع يادآوري شود كه بلندگوهاي خودرو و اسپيكر ماشين به صورت كلي به دو بخش گسترده و فراگير تقسيم مي‌شوند. يكي از اين موارد را مي توان فول رنج در نظر گرفت كه همگي گستره‌ي صدا را پوشش مي‌دهد و ديگري را بايد كامپوننت يا همان درهم‌آميخته در نظر گرفت. ما در دنباله به معرفي هر دو اين دو دسته كلي خواهيم پرداخت اما بد نيست كه پيش از هر چيز و پيش از اقدام به خريد انواع بلندگو ماشين در نظر بگيريد كه انتخاب بلندگو ماشين 2018 قرار است با چه قيمتي انجام شود؟ قرار از بلندگو ماشين 97 چه سيستم صوتي را براي شما بسازد و قرار است چه ميزان هزينه براي اين كار در نظر بگيريد؟

 

انواع بلندگو فول رنج : همان‌گونه كه مي توان از عنوان اين اصطلاح حدس زد، اين دسته از اسپيكرها مي توانند يك گستره‌ي بزرگ و فراگير از صداها را بازسازي كرده و به كاربر ارائه دهند. در واقع با داشتن يك بلندگوي فول رنج همگي صداهاي فركانس بالا و فركانس پايين و.. در اختيار كاربر است هرچند به صورت طبيعي اين دسته از بلندگوهاي فول رنج نمي توانند كيفيت خروجي سيستم ها و باند ماشين كه به صورت تخصصي و جداگانه هستند را داشته باشند. اما قيمت بلندگوهاي فول رنج بسيار اقتصادي و مناسب است و كاربر ديگر نياز به خريد چندين مورد جداگانه ندارد و با يك بلندگو همگي صداها را در اختيار خواهد داشت. اين دسته از بلندگوها در برابر بلندگو فابريك خودرو ( مثلا باند فابريك عقب پرايدي ، باند فابريك پژويي ) داراي كيفيت مناسب تري هستند.

 

انواع بلندگو كامپوننت : اسپيكرهاي كامپوننت خودرو در برابر اسپيكرهاي فول رنچ داراي قيمت بيش‌تري هستند و طبيعي است كه كيفيت بالاتري را نيز به كاربر ارائه مي‌دهند و صداي شفاف تر و مناسب تري را بازسازي مي‌كنند. اين دسته از باندها براي اشخاصي كه در انديشه‌ي راه‌اندازي سيستم صوتي حرفه‌اي خودرو هسنتد مناسب‌تر به شمار آمده و داراي صول عمر بيش‌تري هستند.

انواع اسپيكر توييتر: توييترها نيز بخش ديگري از سيستم صوتي هستند كه توانايي پخش اختصاصي فركانس هاي بالاي صدا را دارند و لازمه‌ي استفاده در هر سيستم صوتي حرفه اي چه سيستم صوتي و پخش ماشين و چه سيستم صوتي و اسپيكر خانگي اند. همان گونه كه ساب ووفرها صداي بم توليد مي كنند، توييترها صداي زير توليد مي كنند.

ساخت بهترين سيستم صوتي ماشين و خانگي

شايد اين دسته از پرسش‌ها بارها براي شما پيش آمده باشد كه: بهترين بلندگو ماشين كدام است ؟ بهترين سيستم صوتي خودرو ؟ بهترين باند ماشين ؟ با كيفيت ترين بلندگو و.. به اين پرسش نمي توان پاسخ دقيقي داد و شايد اين را بايد گوش‌زد كرد كه «هر چقدر پول بدهي همان قدر آش مي‌خوري»! اما دست نگه داريد! لزوما به صورت هم نيست! لزوما خريد بلندگو با برند كنوود Kenwood، پايونير Pioneer، سوني Sony و JBL جي بي ال، مارشال Marshal ، كيو اس Qs، امپاير Empire و... نشان دهنده اين نيست كه قيمتي كه پرداخت كرده ايد واقعا ارزش خريد داشته.

در واقع برندها قيمت بالاتري را به دليلي برند بودن از شما مي‌گيرند هر چند نمي توان منكر كيفيت بالاتر آن‌ها بود. اما با بلندگوهاي معمول در بازار نيز مي توان بهترين كيفيت را در سيستم صوتي خود به دست آورد. اين روزها معمولا كيفيت كالاهاي توليدي در بخش صوتي و تصويري كه به صورت فيزيكي هستند ( مانند اسپيكر و باند و...) بسيار به هم نزديك شده است.

نكته ديگري كه بايد در نظر داشت اين است كه قيمت سيستم صوتي خودرو معمولا به قيمت خودرو افزوده مي شود و از اين بابت يك گونه از سرمايه‌گذراي براي دارنده‌ي ماشين به شمار مي‌آيد.

اصل يا تقلبي بودن انواع باند ماشين

افزون بر مواردي كه در بالا اشاره كرديم بايد اين را نيز در نظر داشته باشيم كه معمولا بلندگوهايي كه در بالا اشاره شد و برند هستند در فروشگاه هاي غيرمعتبر به صورت طرح بلندگو عرضه مي شوند و اين خطر وجود دارد كه انواع بلندگو ماشين را با قيمت كالاي اصل و و به صورت طرح خريداري كنيم. معمولا فروشگاه ها طرح كالاي مورد نظر را ارائه مي‌دهند. البته همان گونه كه اشاره شد تفاوت كيفيت به اندازه تفاوت قيمت انواع بلندگو نيست.

 

https://pimrec.pnu.edu.ua/activity/p/114683/

https://www.quora.com/profile/Ahmed-Ahmedali-4/https-***-system-car-ir-product-103-D8-A2-D9-85-D9-BE-DB-8C-D9-84-DB-8C-D9-81-D8-A7-DB-8C-D8-B1-DB-B4-DA-A9-D8-A7

https://cascade.org/node/6584?page=15#comment-120583

http://bluerevolutioncrowdfunding.crowdfundhq.com/blog/demystifying-materials-a-guide-to-choosing-the-right-filaments-for-

https://www.aiaa.org/list/newsletters/young-professional-member-profile-february-2018

https://blogs.wellesley.edu/fren35901sp15/2015/05/13/yves-saint-laurent-the-person-is-better-than-the-movie/comment-page-280/#comment-52511

https://www.jblearning.com/pressreleases/2023/01/27/jones-bartlett-learning-receives-eight-american-journal-of-nursing-awards-places-first-for-palliative-care-nursing-second-edition-in-the-palliative-care-and-hospice-category

http://mayfever.crowdfundhq.com/blog/the-untapped-potential-exploring-the-advantages-of-die-casting-in-m

https://www.mysportsgo.com/forums/topic/17928/gpen-excellence-dumpsarena-s-roadmap-to-mastery/view/post_id/672649/page/1#siteforum_post_672649

https://trpd.granicusideas.com/ideas/miami-mold-specialist-1?page=110

http://httpwww.corsica.forhikers.com/blog/maquis-the-aromatic-spirit-of-corsica?page=20#comment-81020

https://irakyat.my/forums/topic/38787/how-to-start-an-essay/view/post_id/45977

https://www.diagnosticsworldnews.com/news/2023/01/05/trendspotting-top-diagnostics-issues-in-2023

https://webhitlist.com/forum/topics/do-you-know-any-good-specialists-in-web-design?id=6368021%3ATopic%3A23779440&page=35#comments


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۱۴:۰۰ توسط:sam موضوع: