شهرِ ياكريم شهرِ ياكريم .

شهرِ ياكريم

فوايد اعجاب انگيز شيره انگور در درمان بيماري ها و حفظ سلامتي

شيره انگور يا دوشاب محصول انگوري است كه از شيره انگور به دست مي آيد. در مقايسه با انگور، شيره انگور اصل كالري بالايي دارد و مصرف مقدار كمي از آن انرژي از دست رفته را جبران مي كند. اين شهد خوشمزه حاوي ويتامين هاي A، B و C و مواد معدني مانند آهن، منيزيم، فسفر و كمي كلسيم است. با اين حال، شيره انگور خانگي براي همه افراد توصيه نمي شود و مي تواند براي برخي افراد مضر باشد.

در زير به برخي از مزايا  شيره انگور اشاره شده است. شيره انگور را دبس يا دوشاب مي گويند. طبيعت اين غذا گرم و غني است و افراد زيادي مي توانند از آن استفاده كنند. همچنين برخي از افراد از شيره آن نوشيدني درست مي كنند كه بسيار بهتر است و نوشيدني گرم است. بهترين زمان براي استفاده از شيره انگور فصل سرد است و به دليل خواص مفيدي كه در التيام و تسكين بيماري ها دارد، فصل سرد است پس بهتر است در برنامه غذايي خود جاي آن را خالي كنيد.

همچنين مي توانيد بهترين شيره انگور ملاير را از همين لينك تهيه كنيد. شيره انگور خانگي به شرط داشتن كيفيت تنها نوع شيره انگور توصيه شده توسط تمامي اطبا طب سنتي مي باشد.

 

ويژگي هاي شيره انگور اصل

 

1- شيره انگور نبايد در يخچال نگهداري شود و اگر خارج از يخچال خراب يا ترش شود شيره مناسبي نيست و آبكي مي شود.

2- آب ميوه هاي رقيق شده حاوي آب ميوه بيشتر، آب كمتر و شكر كمتري هستند. بنابراين آب ميوه با غلظت مناسب حاوي مواد مغذي بيشتري است و مغذي تر است.

3- رنگ شيره مرغوب بايد تميز و كثيف نباشد.

4- شيره انگور مرغوب از انگور شيرين مرغوب تهيه شده است. بنابراين، اين محصول را بايد از يك مكان مطمئن و قابل اعتماد خريداري كرد.

 

خواص  درماني شيره انگور

 

بعضي از خواص بي شمار شيره انگور درجه يك را در اينجا بر خواهيم شمرد.

 

1. افزايش سلامت استخوان ها با شيره انگور

 

شيره انگور خانگي ساختار استخوان را تقويت مي كند زيرا منبع خوبي از كلسيم است. همچنين نوشيدن شيره انگور خانگي به بهبود سلامت دندان كمك مي كند. اين غذا نيروي انقباض عضلاني را نيز افزايش مي دهد. مصرف شيره انگور خانگي از بدن در برابر بيماري هاي استخواني به خصوص در دوران پس از يائسگي محافظت مي كند.

 

2. بهبود ميل جنسي

 

مصرف شيره انگور خانگي به توليد سالم هورمون هاي جنسي كمك مي كند. اين ماده غذايي با افزايش ميل جنسي از سلامت جنسي مردان محافظت مي كند.

 

3. درمان يبوست با شيره انگور مرغوب

يكي ديگر از مزاياي سلامتي شيره انگور خانگي اين است كه به رفع يبوست كمك مي كند. اين غذا باعث آرامش معده و روده مي شود.

 

4. شيره انگور خانگي سرشار از مواد معدني

 

مصرف شيره انگور خانگي مي تواند نياز روزانه بدن به كلسيم، پتاسيم، منيزيم و آهن را تامين كند. شيره انگور اصل به دليل وجود مقدار زيادي مواد معدني مي تواند براي بارداري، شيردهي و رهايي از بيماري هاي مختلف بسيار مفيد باشد.

 

5. درمان كم خوني با شيره انگور عسلي ملاير

 

شيره انگور خانگي حاوي آهن است و مي تواند از كم خوني جلوگيري كند. اين غذا يك سوم آهن مورد نياز روزانه بدن را تامين مي كند. شيره انگور اصل همچنين ميزان خون را در بدن افزايش مي دهد.

 

6. افزايش انرژي

 

به دليل سرما، به خصوص در فصل زمستان، بدن انسان ضعيف مي شود. مصرف شيره انگور اصل باعث تقويت بدن و محافظت از آن در برابر بيماري ها مي شود.

 

7. مفيد براي بارداري

 

از آنجايي كه شيره انگور اصل حاوي مواد معدني زيادي است، استفاده از آن در دوران بارداري و شيردهي بسيار مفيد است.

 

8. كاهش درد قاعدگي با شيره انگور اصل

 

در برخي موارد علت دردهاي قاعدگي كمبود آهن است. شيره انگور خانگي حاوي آهن است و مي تواند از دردهاي قاعدگي جلوگيري كند. علاوه بر اين، مواد معدني مانند كلسيم و منيزيم مي توانند از لخته شدن خون جلوگيري كنند. دردهاي قاعدگي با اين روش درمان مي شود. مصرف شيره انگور اصل همچنين مي تواند از ماهيچه هاي رحم محافظت كند.

 

9. سلامت سلول هاي بدن

 

مصرف شيره انگور خانگي به بازسازي سريع و آسان بافت پوست كمك مي كند.

 

10. افزايش گلبول هاي قرمز با شيره انگور قرمز

 

شيره انگور خانگي همچنين مي تواند با افزايش سرعت توليد گلبول هاي قرمز، سيستم ايمني بدن را تقويت كند.

 

11. بهبود رشد كودكان

 

نوشيدن شيره انگور اصل براي رشد كودكان بسيار مفيد است. شيره انگور اصل سرشار از مواد معدني و ويتامين است و به ساختن بدن كمك مي كند.

 

12. حفاظت از سيستم عصبي با شيره انگور محلي

 

شيره انگور خانگي به دليل منيزيم موجود در آن، سطح كلسيم را در اعصاب و عروق خوني متعادل كرده و اعصاب را آرام مي كند.

 

13. رفع سردرد و خستگي

 

شيره انگور خانگي حاوي ويتامين ها و مواد معدني است كه خستگي و سردرد را كاهش مي دهد.

 

نحوه استفاده از شيره انگور ملاير

 

شيره انگور اصل را مي توان به روش هاي مختلفي مصرف كرد.

اگر از شيره انگور خانگي براي درمان كم خوني استفاده مي كنيد، بايد هر روز صبح يك يا دو قاشق چايخوري بنوشيد. توليد آهن را در بدن افزايش مي دهد و از كم خوني جلوگيري مي كند. اما رايج ترين روش استفاده از شيره انگور مخلوط كردن آن با آرد و خوردن آن براي صبحانه است.

 

نوشيدن شيره انگور خانگي بر وزن بدن تأثير مي گذارد

 

آب ميوه معمولاً نوشيدني است كه از ميوه هايي مانند انگور تهيه مي شود. اين غذا منبع خوبي از كربوهيدرات و كلسيم است. روش هاي مختلفي براي نوشيدن شيره انگور اصل وجود دارد. تا زماني كه مصرف شيره انگور خانگي در حد متوسط ??باشد براي شما مشكلي ايجاد نمي كند. اما اگر بيش از حد شيره انگور اصل مصرف كنيد، مي تواند منجر به افزايش وزن شود.

مصرف زياد برنج و شير به خصوص در وعده صبحانه مي تواند منجر به افزايش وزن شود. به عبارت ديگر، غذاي مصرف شده با آبميوه مي تواند بر وزن بدن تأثير بگذارد.

برخي افراد شيره انگور خانگي را به رژيم غذايي خود اضافه مي كنند. آنها براي جلوگيري از اثرات مضر شكر و تامين كلسيم و كربوهيدرات مورد نياز بدن خود به جاي شكر از شيره انگور اصل استفاده مي كنند. بنابراين هم مصرف قند را كاهش دهيد و هم كلسيم بدنتان را تامين كنيد.

 

 

فوايد شيره انگور اصل براي رحم

 

از فوايد شيره انگور اصل براي كاهش بي حالي و ضعف استفاده مي شود. شيره انگور با آرد كنجد يك غذاي كامل است. شيره انگور اصل خاصيت گرمي دارد. به همين دليل از خواص شيره انگور براي رحم استفاده مي شود. اين غذا سردي رحم را از بين مي برد و به كاهش انقباضات آن كمك مي كند.

 

شيره انگور خانگي دردهاي قاعدگي را تسكين مي دهد

 

در طب سنتي از خواص شيره انگور اصل براي درمان قاعدگي و درد استفاده مي شود. توصيه مي شود در طول دوره قاعدگي غذاي گرم بخوريد. شيره انگور خانگي در كنترل خونريزي بيش از حد بسيار مفيد است. خواص شيره انگور اصل براي مدت معيني خون از دست رفته در اين مدت را باز مي گرداند. در اين مدت مي توانيم از اين غذا به عنوان نوشيدني استفاده كنيم.

 

چرا بايد در دوران بارداري شيره انگور اصل بخوريم؟

 

يكي از بهترين خواص شيره انگور خانگي در دوران بارداري، افزايش انرژي است. شيره انگور خانگي انرژي مي دهد و استرس را كاهش مي دهد. خواص شيره انگور اصل در دوران بارداري از آسيب به لوله عصبي جنين جلوگيري مي كند. شيره انگور خانگي به رشد سلول هاي مغز جنين كمك مي كند. همچنين از ديابت بارداري جلوگيري مي كند. زيرا حاوي قند طبيعي است. نوشيدن شيره انگور خانگي در دوران بارداري يبوست را برطرف مي كند و از بواسير پيشگيري مي كند. شيره انگور خانگي يك ملين طبيعي است و براي زنان باردار توصيه مي شود.

 

قيمت شيره انگور ملاير

 

اولين توصيه ما تهيه شيره انگور عسلي ملاير است. براي استعلام قيمت شيره انگور ملاير روي همين لينك كليك كرده تا بهترين شيره انگور در ايران را در منزل تان داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۳:۴۰ توسط:sam موضوع:

چگونه در اينستاگرام لايك بگيريم؟

چگونه در اينستاگرام لايك بگيريم؟

 

لايك گرفتن در اينستاگرام

اينستاگرام در چند سال اخير منبع درآمد خوبي براي مردم جهان شده است. اما كسب درآمد از اينستاگرام كار آساني نيست و براي اينكه يك صفحه اينستاگرام درآمدزايي داشته باشد، بايد تعداد فالوورها و لايك هاي پست هاي خود را افزايش دهيد.

به طور كلي، هرچه تعداد لايك‌هاي شما در پست‌ و استوري اينستاگرام بيشتر باشد، پيج شما توسط اينستاگرام محبوب‌تر مي‌شويد. با رشد و بالا رفتن آمار پيج، صفحه شما به افراد بيشتري نشان داده خواهد شد. با اين كار كسب درآمد از اينستاگرام با فالوور كم هم امكان پذير خواهد بود.

رشد ارگانيك را مي توان با برخي تكنيك ها در شبكه اجتماعي به دست آورد. به دست آوردن لايك در اينستاگرام يكي از راه‌هاي دستيابي به ديد بيشتر در اينترنت است، اگرچه تعداد لايك‌ها ديگر در اپليكيشن موبايل نمايش داده نمي‌شود. يكي از معيارهايي كه الگوريتم‌هاي شبكه اجتماعي براي نمايش پست‌ها در صفحه اصلي استفاده مي‌كنند، تعداد دفعاتي است كه كاربران از پروفايل‌هايي كه دنبال مي‌كنند، پست‌ها را لايك كرده‌اند.

پست‌هاي اكانت‌هايي كه بيشترين تعامل را دارند معمولاً همان پست‌هايي هستند كه ابتدا ظاهر مي‌شوند، به همين دليل است كه گرفتن لايك فالوورهاي خود بسيار مهم است.

كساني كه مي‌خواهند به صورت ارگانيك در شبكه اجتماعي رشد كنند، مي‌توانند از تكنيك‌هايي مانند توليد محتواي خاص، استفاده از هشتگ‌ها براي دستيابي به پروفايل‌هاي مختلف، پست كردن در زمان‌هايي كه كاربران فعال‌تر هستند و راه‌هاي ديگر استفاده كنند.

در اينجا هفت نكته وجود دارد كه مي تواند به شما كمك كند لايك بيشتري در اينستاگرام داشته باشيد. شايان ذكر است در دستورالعمل هاي شبكه اجتماعي استفاده از ربات ها يا ابزارهاي خارجي براي اين منظور كه ممكن است باعث تنبيه كاربر شود را مجاز نمي داند. بنابراين، بهترين راه براي افزايش تعداد لايك، استفاده از ويژگي هاي خود اينستاگرام است.

در زماني كه مخاطبان شما فعال هستند پست كنيد

دانستن زماني كه اكثر فالوورهاي شما در شبكه اجتماعي فعال هستند، جايگزين خوبي براي دريافت لايك بيشتر در نشريات شما است. كاربران حساب‌هاي تجاري يا سازندگان به اطلاعات فعاليت دنبال‌كنندگان دسترسي دارند.

براي اين كار كافيست به پروفايل خود دسترسي داشته باشيد، بر روي "اطلاعات" كليك كنيد، تب "عمومي" را باز كنيد، در پايين صفحه، مي توانيد جزئياتي مانند ساعت هر روز از هفته كه فالوورهاي شما معمولا از اينستاگرام استفاده مي كنند را مشاهده كنيد. پر استفاده ترين دوره ها و پست هاي خود را براي آن لحظات برنامه ريزي كنيد.

علاوه بر اين، اينستاگرام همچنين زمان هايي را كه افراد معمولاً با پروفايل شما ارتباط برقرار مي كنند را نمايش مي دهد. براي اين كار نيز لازم است به اطلاعات موجود در حساب كاربري خود دسترسي پيدا كرده و بر روي “Activity” كليك كنيد. شبكه اجتماعي بهترين زمان دسترسي و تعامل فالوورهاي شما با انتشارات شما را نشان مي دهد.

از هشتگ ها به درستي استفاده كنيد

هشتگ ها براي گرفتن لايك از افرادي كه هنوز پروفايل را فالو نكرده اند بسيار استفاده مي شود. با اين حال، در صورت استفاده بيش از حد يا نادرست، كاربر ممكن است به دسترسي مورد نظر خود دست پيدا نكند و حتي نشريه را به عنوان هرزنامه طبقه بندي كند.

 ايده آل اين است كه حداكثر 9 كلمه كليدي بنويسيد كه محتواي پست شما را نشان مي دهد، بنابراين افراد علاقه مند به موضوع آن را دوست داشته باشند و بتوانند نمايه شما را دنبال كنند. علاوه بر اين، بهترين مكان براي استفاده از هشتگ ها در كپشن نيست، بلكه در نظرات انتشارات شما است.

سعي كنيد تمامي كار ها بصورت طبيعي باشد تا از بلاك شدن در اينستاگرام جلوگيري كنيد. هر رفتار غيرعادي در اينستا ميتواند با محدود و يا بلاك شدن روبرو شود.

حتما پست بگذاريد

تغذيه پروفايل خود با پست هاي معمولي نيز براي دريافت لايك بيشتر بسيار مهم است. نمايه هايي با به روز رساني كم معمولاً فالوور و در نتيجه لايك ها را از دست مي دهند. به اين ترتيب، ايده آل اين است كه برنامه اي از پست هاي هفتگي، ترجيحا در زمان هاي مشابه ايجاد كنيد تا فالوورهاي شما به ديدن محتواي شما عادت كنند. از ابزار Creator Studio فيس بوك براي برنامه ريزي محتوايي كه منتشر مي شود استفاده كنيد.

در يك موضوع سازمان يافته سرمايه گذاري كنيد

داشتن يك فيد سازمان يافته با عكس هاي زيبا و هماهنگ مي تواند توجه فالوورهاي احتمالي را به پروفايل شما جلب كند. روي تكنيك‌هاي سازمان پست سرمايه‌گذاري كنيد، مانند پست‌هاي مشابه بر اساس رديف، رنگ، موزاييك، طرح‌دار با حاشيه و غيره.

 از برنامه‌هايي استفاده كنيد كه به شما امكان مي‌دهند فيد خود را با پست‌ها تجسم كنيد و به اين فكر كنيد كه آيا زيبايي‌شناسي براي كاربراني كه از حساب اينستاگرام شما بازديد مي‌كنند جذاب است يا خير. مهم است كه محتوا را طوري برنامه ريزي كنيد كه فيد شما به هم نريزد و دقيقاً آنچه را كه پروفايل اينستاگرام شما مي خواهد منتقل كند نشان دهد: محصولات مارك دار، محتواي خاص يا عكس هاي شخصي.

بدانيد كه مخاطب چه چيزي را مي پسندد و محتواي خاص را ارسال كنيد

در نمايه برندتان، كسب‌وكارهاي كوچك، شخصي يا اينستاگرام نكات خاصي مانند بازي‌ها و سريال‌ها، لايك‌ها به شما كمك مي‌كنند تا بدانيد كه آيا افراد پست‌ها را دريافت مي‌كنند و محتوا را دوست دارند يا خير. هنگام دسترسي به اطلاعات پست هاي خود، تجزيه و تحليل كنيد، ببينيد كدام يك بيشترين تعامل را داشتند و سپس روي محتوايي با موضوعات مشابه سرمايه گذاري كنيد. به اين ترتيب، شانس دريافت لايك بيشتر پست هاي شما افزايش مي يابد.

مكان ها را اضافه كنيد

يكي از گزينه‌ها براي دستيابي به لايك‌ها و فالوورهاي تازه وارد در منطقه شما يا افرادي كه به مكان‌هايي كه بازديد كرده‌ايد، استفاده از موقعيت مكاني در پست‌ها است. با كليك بر روي آدرس يك نقطه توريستي، مغازه ها يا حتي شهرها، تمام پست هايي كه مكان را اضافه كرده اند نمايش داده مي شوند.

پست هايي كه بيشترين لايك را داشته باشند در ميان مرتبط ترين مطالب در موقعيت جغرافيايي نمايش داده مي شوند. براي استفاده از اين ويژگي، كافي است پس از نوشتن عنوان نشريه، روي «افزودن مكان» كليك كنيد.

مشاركت كنيد و پروفايل هاي ديگر را تگ كنيد

مشاركت با ساير پروفايل‌ها در اينستاگرام به شما كمك مي‌كند به افرادي دسترسي پيدا كنيد كه قبلاً حساب شما را دنبال نكرده‌اند. اين ويژگي را مي‌توان با پروفايل‌هاي برندهاي كوچك، شركت‌هاي سازنده محتوا انجام داد و براي لايك گرفتن از نشريات آنها، جالب است كه هر دو پروفايل شريك پست‌هاي مشابهي مي‌گذارند و يكديگر را تگ مي‌كنند.

بنابراين، دنبال كنندگان اين دو حساب مي توانند به پروفايل ديگر دسترسي پيدا كنند، به محتوا علاقه مند شوند و تعامل را افزايش دهند.

https://integrativenutrition.liveeditaurora.com/blog/2019/02/21/setting-morning-routines

https://www.realgabinete.com.br/portalweb/Biblioteca/Apresenta%C3%A7%C3%A3o/emodule/781/eitem/85

https://www.tripadvisor.com/Profile/nicesmn

https://www.4shared.com/u/6SU0Ejwb/degixal568.html

https://disqus.com/by/nicesm5790/about/

https://www.ted.com/profiles/38044085/about

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/show_user.php?userid=10921793

https://www.indiegogo.com/individuals/30204408

http://bioimagingcore.be/q2a/user/nicesm5790

https://list.ly/degixal568/lists

https://www.skillshare.com/profile/Nicesm5790-Nicesm5790/318212611

https://weheartit.com/nicesm5790

https://answerpail.com/index.php/user/nicesm5790


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۰:۱۳ توسط:sam موضوع:

روش كاشت نهال زردآلو

روش كاشت نهال زردآلو

دو طريقه كاشت نهال زردآلو پيونده و قلمه است كه بهترين رشد را از اين دو روش دارند. اما نهال زرد آلو را مي توان از طريق دانه و يا روش گلداني نيز كاشت. كاشت درخت زردآلو و پرورش آن از نهال براي بسياري از باغبانان مبتدي و با تجربه كار پر سود و مفيدي است. براي اطلاعات بيشتر تا انتهاي مطلب با نهالستان آلفا نهال همراه باشيد.

البته در طرز كاشت درخت زردآلو موارد و نكات مهمي است كه با رعايت آنها مي توان يك درخت پرثمر و با باردهي عالي پرورش داد. توجه داشته باشيد كه براي كاشت درخت زردآلو مي بايست نهال زردآلو كاشته شود و استفاده از بذرهاي كوچك و يا هسته ي زردآلو درخت با ثمر به بار نمي دهد.

نگاهي كوتاه بر درخت زردآلو

درخت زردآلو ميوه اي شيرين و بومي مناطقي در شمال چين و سيبري است و از قرن اول ميلادي به آسيا و اروپا راه يافته است. زردآلو از نظر شرايط آب و هوايي به هلو شبيه است و از درختان معتدل به شمار مي آيد. زردآلو طاقت سرماي شديد در زمستان را ندارد.

اين درخت خزان دارد و برگ هايش شكل قلبي نوك تيز مي باشد. ارتفاع اين درخت تا 5 متر نيز مي رسد. شكوفه هاي زردآلو درشت است و رنگشان متمايل به قرمز مي باشد و گل هاي آن نر و ماده اند. ميوه زرد آلو بيشتر روي شاخه هاي يكساله مي رويد. زرد آلو ميوه اي گوشتي و زرد رنگ است و خواص زيادي را داراست از جمله اين كه باعث رفع تشنگي و عطش مي شود، از پوسيدگي دندان جلوگيري مي كند و ضد سرطان است به خصوص سرطان ريه.

https://alphanahal.ir/apricot-seedlings/

تكثير و ازدياد درخت زردآلو

زرد آلو را معمولا از هسته آن پرورش مي دهند، مرحله تبديل نهال به درخت بارده حدود 3 تا 4 سال طول مي كشد. براي اين كه هسته زردآلو بارور شود، حدودا 90 روز به سرماي زير 5 درجه نياز دارد. براي كاشت اين درخت اين مراحل را بايد طي كرد. ابتدا بايد هسته را از ميوه جدا كرده سپس گوشت اطراف آن را شست . بعد بايد هسته را در ميان شن، پيت موس يا خاك اره (كه توانايي حفظ رطوبت را دارند) قرار داد.

نكته: اين مواد بايستي خشك باشند تنها به مقداري رطوبت نياز دارند براي اين امر اين مواد را با غبار افشاني مرطوب مي كنند.

قسمت چوبي هسته را حذف مي كنند تا جوانه زني به راحتي انجام شود. خاك را به اندازه دو تا سه برابر قطر هسته كنار زده و دانه را داخل آن قرار مي دهند. دماي محل كاشت بهتر است 20 درجه باشد. حدود 3 تا 4 هفته پس از كاشت شاهد رشد جوانه خواهيم بود.

چگونه نهال زردآلو بكاريم؟

يكي از موارد مهمي كه در روش كاشت نهال زردآلو اهميت بسياري دارد، زمان كاشت نهال زردآلو و فصل كاشت درخت زردآلو مي باشد. همانطور كه مي دانيد، ميوه ي زردآلو يكي از ميوه هاي فصل تابستان مي باشد. به همين دليل بهترين فصل كاشت نهال زردآلو فصل پاييز مي باشد.

كاشت نهال زردآلو و كاشت درخت زردآلو در مناطق گرمسيري كار آساني است و پرورش نهال زردآلو به دليل مقاومت عالي در برابر سرما در مناطق غربي انجام پذير است.

روش كاشت نهال زردآلو در ايران

ميوه درخت زردآلو ميوه اي سنگي با پوست نارنجي و شيرين و آبدار است. بهترين فاصله كاشت نهال زردآلو فاصله ي ?.? متري از ديگر نهال ها (در صورتي كه نهال هاي ميوه هاي ديگري نيز مي كاريد) مي باشد. البته مي توانيد زمان كاشت نهال زردآلو را در بهار و يا تابستان انجام دهيد اما بايد آبياري آنها به طور مداوم و منظم باشد.

خاك در روش كاشت نهال زردآلو بايد چگونه باشد؟

خاك زهكشي و خوب غني شده در پرورش و رشد بهتر نهال زردآلو و ثمردهي و پر محصول بودن درخت زردآلو نقش اساسي دارد.درختان زردآلو در خاك غرقاب و بيش از حد مرطوب، خوب بار نمي دهند و رشد درستي نخواهند داشت.

از نكات مهمي كه در پرورش نهال زردآلو بايد به آن توجه داشت، كاشت نهال زردآلو در محلي و مكاني است كه از بادهاي سخت و شديد در امان باشد. از ديگر مواردي كه در طرز كاشت درخت زردآلو مي بايست به آن توجه داشت، نور كافي و عالي مي باشد.

نحوه كاشت هسته زردآلو

اين كار را هر كسي مي تواند انجام دهد و نيازي به مهارت خاصي ندارد فقط بايد مطابق آنچه كه در اين مطلب در اختيارتان قرار مي گيرد عمل كنيد تا صاحب يك درخت زرد آلو زيبا شود.

يكي از ساده ترين راه هاي تكثير زرد آلو كاشت هسته زردآلو است البته راه ديگري هم براي داشتن درخت زرد آلو وجود دارد كه آن كاشت نهال زرد آلو به طور مستقيم است، زماني كه از طريق هسته اقدام به كاشت مي كنيد ? الي ? سال طول خواهد كشيد تا درخت شما به مرحله ميوه دهي برسد، اما اگر مي خواهيد خودتان آن را از همان ابتدا پرورش دهيد بهترين راه استفاده از هسته آن است، مراحل كاشت هسته زردآلو در خانه به شرح زير است:

در ابتداي كاشت هسته زردآلو بايد ? الي ? عدد هسته زرد آلو را به خوبي از گوشت آن جدا كرده و بعد از آن هسته ها را با آب بشوييد. بعد از آن براي اينكه هسته سفت آن به خوبي خيس بخورد بايد به مدت يك شبانه روز هسته ها را در آب قرار دهيد.

بعد از گذشت ?? ساعت هسته ها را از آب خارج كنيد و آن ها را داخل يك دستمال نخي مرطوب قرار دهيد، سپس دستمال را در داخل يك كيسه پلاستيكي بگذاريد و در پلاستيك را به خوبي ببنديد. اين كار براي نگهداري رطوبت جهت جوانه زني هسته ها انجام مي شود.

شما مي توانيد به جاي اينكه هسته ها در داخل دستمال بگذاريد آن را در مخلوطي از خاك كود هاي گياهي، شن، ماسه و پيت ماس قرار دهيد، سپس همانگونه كه در بالا گفتيم درون پلاستيك قرار داده و در آن را گره مي زنيم.

از مهم ترين نكات كاشت هسته زردآلو اين است كه بايد هسته آن به مدت ?? روز در دمايي به اندازه ? درجه سانتي گراد نگهداري كنيد. به اين ترتيب هسته ها را براي مدت ? ماه در داخل يخچال قرار مي دهيم. اين كار براي اين است كه هسته ها قابليت جوانه زني را پيدا كنند.

به اين نكته توجه كنيد كه دستمال و يا خاكي كه هسته ها را درون آن قرار داده ايد نبايد خيس باشد، فقط مقداري رطوبت كافي است.

در طول مدتي كه هسته ها در يخچال نگهداري مي شوند نبايد بگذاري كه محل آن ها خشك بماند با استفاده از روش غبار باشي محل آن ها را مرطوب نگه داريد.

كم كم با گذشت دوره سرما دهي، بايد اقدام به كاشت هسته زردآلو كرد. براي كاشت آن بايد همان اندازه كه هسته قطر دارد ? الي ? برابر آن بايد در داخل خاك قرار بگيرد. خاكي كه براي كاشت هسته زرد آلو در نظر گرفته مي شود بايد تركيبي از خاك لومي+ خاك برگ+ و شن باشد.

بهتر است تا زماني كه هسته ها به جوانه هاي كوچكي تبديل شوند هسته ها را داخل گلدان پرورش دهيد. بعد از تهيه خاك بايد هسته ها را به صورت جدا از هم در داخل خاك قرار دهيد. گلداني كه درون آن هسته ها را كاشتيد به مكاني انتقال دهيد كه در آن دما به ?? درجه سانتي گراد برسد.

مدت زماني به اندازه ? الي ? سال طول مي كشد تا جوانه هايتان تبديل به درختچه اي كوچك شود و ميوه بدهد. بعد از گذشت مدت زماني كه جوانه ها به اندازه كافي رشد كردند و قوي شدند مي توانيد آن ها را به باغچه و فضايي بزرگ تر انتقال دهيد.

روش ديگر كاشت هسته زردآلو اين است كه از همان ابتدا بذر اصلي آن را از داخل هسته چوبي آن جدا كرده اين كار باعث مي شود كه مدت جوانه زني آن از ? ماه به يك ماه كوتاه تر شود.

شرايط نگهداري

خاك: براي كاشت هسته زردآلو بايد از خاكي استفاده كنيد كه از قدرت زه كشي بالا و خاكي نسبتا قليايي برخوردار باشد، علاوه بر اين بايد خاك آن قابليت نگهداري رطوبت را داشته باشد، بهترين و مناسب ترين خاك براي كاشت زرد آلو خاكي لومي، شني، و خاك برگ به همراه مقداري خاك پوسيده است. زماني كه به درخت بزرگي تبديل شد خواستار خاكي با عمق زياد خواهد بود.

آبياري: زماني كه نهال در داخل گلدان قرار دارد بايد زماني اقدام به آبياري آن كنيد كه سطح رويي خاك كاملا خشك شده باشد، از آنجايي كه ريشه هاي درخت زردآلو به غرقاب شدن بسيار حساس هستند، زياده روي در آبياري باعث پوسيدگي ريشه هاي نهال خواهد شد.

نور: براي اينكه درخت زردآلو رشد خوبي داشته باشد بايد به ميزان لازم نور خورشيد دريافت كند، زردآلو بايد روزانه به ميزان ? ساعت نور مستقيم خورشيد دريافت كند. اگر از نهال آن در داخل خانه نگهداري مي كنيد آن را در پرنور ترين قسمت خانه قرار دهيد. نرسيدن نور كافي شكل ظاهري درخت را تغيير مي دهد.

دما: درخت زرد آلو قادر است طيف وسيعي از تغيرات دمايي را تحمل كند، از جمله تابستان هاي گرم و زمستان هاي سرد مي تواند براي درخت زرد آلو مطلوب باشد و آن را دچار مشكل نكند. اما تغيرات شديد دمايي قادر است به درخت صدمه بزند. درخت زردآلو خاك هايي با دماي بالا را بيشتر مي پذيرند.

آفات: از اصلي ترين آفات درخت زردآلو، كنه تار عنكبوتي، شته، شپشك، سوسو چوب خوار، و زنبور ميوه خوار اشاره كرد كه بايد با استفاده از سم هاي مناسب به دفع آنها بپردازيد.

آبياري درخت زردآلو:

يكي  از نكات مهم براي پرورش يك درخت زردآلو سالم، آبياري منظم است. يكنواخت بودن رطوبت باعث حفظ قدرت رشد در درختان زردآلو مي شود. براي اكثر درختان از جمله زردآلو علاوه بر مقدار آب و منظم بودن آبياري، كيفيت آن نيز داراي اهميت زيادي است.

نياز آبي درختاني مثل زردآلو را اگر به روش سنتي بخواهيم حل كنيم، به تناسب شرايط اقليمي منطقه مورد كشت و رقم آن، هفت تا ده هزار متر مركب  در سال براي هر هكتار است. در روش آبياري قطره اي نياز آبي زردآلو به حدود 5 تا 6 هزار متر مكعب كاهش پيدا مي كند.

نكته: هنگام آبياري سنتي بايد دقت داشت كه آب با طوقه درختان برخورد و تماس نداشته باشد.

نور درخت زردآلو:

نور كامل و مستقيم آفتاب براي رشد كامل درختان زردآلو لازم است. زردآلو حداقل هشت ساعت به صورت روزانه به نور كامل آفتاب نياز دارد. اگر در مكان رشد نور مناسب نباشد سبب ضعيف شدن رشد درختان و ريز شدن برگ هاي آن مي شود. اگر نياز رطوبتي اين درخت به اندازه تامين شود، اين درخت در فصول پر نور مانند تابستان به مشكل بر نخواهد خورد.

آب و هوا (دما) درخت زردآلو:

زردآلو به سرما براي تحريك گلدهي نياز دارد، به همين علت اين ميوه را در مناطق گرمسير و نيمه گرمسير كشت نمي كنند. اين درخت به سرماي بهاره حساسيت دارد به اين علت كه شكوفه هاي آن كمي زودتر از ديگر درختان شكوفا مي شوند. نياز سرمايي اين درخت سيصد تا نهصد ساعت دماي زير 7 درجه است.

هرس درخت زردآلو:

هرس درختان مستقر شده محصول دهي آن ها را بهبود مي بخشد. اين درخت در اوايل بهار و يا اواخر زمستان نياز به هرس خواهد داشت. در هرس كرد درختان شاخه هاي معيوب در اولويت هستند، سپس مناطقي از درخت كه رشد در آن ها زياد رشد مي كنند هرس مي شوند. اين عمل باعث بهبود رشد عمومي درخت مي شود.

آفات و بيماري هاي درخت زردآلو:

آفات: شته، شپشك، كنه تار عنكبوتي، مگس ميوه، پيچاننده برگ، زنبور مغز خوار زردآلو، سوسك چوبخوار از جمله آفات زردآلو هستند.

بيماي هاي زرد آلو: پوسيدگي قهو ه اي، شانكر باكتريايي، سفيدك پودري، پژمردگي به دليل قارچ ورتيسليوم

براي مقابله با اين آفات و بيماري ها، در فروردين يا ارديبهشت ماه، وقتي كه غنچه ها در حال شكوفا شدن هستند درخت را سمپاشي مي كنند.

https://alphanahal.ir/خريد-نهال/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۱:۳۴ توسط:sam موضوع:

اثرات زعفران بر درمان بيماري‌هاي تنفسي

اثرات زعفران بر درمان بيماري‌هاي تنفسي

 

 

از آنجايي كه گياهان دارويي اثرات و عوارض جانبي كمتري نسبت به داروهاي شيميايي دارند، امروزه استفاده از آن‌ها در طول روند درمان انواع بيماري‌ها مورد توجه بيشتري قرار گرفته است. زعفران به عنوان يكي از گياهان دارويي جايگاه ويژه‌اي در كشورهاي مختلف بخصوص ايران پيدا كرده است. كلاله زعفران از گياهي با نام علمي crocus sativus گرفته مي‌شود كه از خانواده زنبقيان به شمار مي‌رود. علاوه بر استفاده از زعفران به عنوان چاشني و طعم‌دهنده انواع غذاها و نوشيدني‌هاي مختلف، اين گياه از ديرباز تاكنون به عنوان دارو در درمان بيماري‌ها و اختلالات متعددي استفاده مي‌شده است. از جمله اين اختلالات مي‌توان به مواردي همچون سرفه، آسم، برونشيت، اختلالات معده، افسردگي، آلزايمر، نفخ، اختلالات قاعدگي و حتي سرطان اشاره نمود.

براي اطمينان در خريدي بدون واسطه و با قيمت مناسب به صفحه خريد زعفران بهرامن مراجعه كنيد. قيمت زعفران بهرامن در مقايسه با كيفيت اين محصول عامل رقابتي در فروش اين ادويه گرانبهاست.

 

 

آسم يك بيماري تنفسي است كه به صورت التهاب در مجاري تنفسي نمايان مي‌شود. اين التهاب در برخي افراد باعث بروز حملات متعدد تنفسي، تنگي نفس، خس خس و گرفتگي سينه و سرفه‌هاي مداوم بخصوص اوايل روز و نيمه‌هاي شب مي‌شود. اين بيماري منجر به افزايش راديكال‌هاي آزاد در بدن شده و نهايتا تنفس را در فرد مبتلا دچار مشكل مي‌نمايد. پژوهش‌هاي اخير نشان داده‌‍اند افزايش مصرف مواد حاوي آنتي اكسيدان در كاهش اثرات ناشي از بيماري آسم بسيار موثر است. كلاله زعفران به عنوان يكي از مواد غذايي شناخته شده داراي عناصر بسيار زيادي است. مطالعات متعددي در رابطه با تشخيص تركيبات متعدد زعفران انجام شده و تاكنون حدود 150 تركيب فعال در زعفران شناسايي شده كه مهمترين آن‌ها كروسين، پيكروكروسين و سافرانال است؛ زعفران سرشار از آنتي‌اكسيدان و ريبوفالوين نيز مي‌باشد. در طب سنتي كشورهاي مختلف از جمله يونان، ايران و ... از زعفران به عنوان يك داروي آرام‌بخش و مسكن استفاده مي‌شده است. از خواص ديگر زعفران مي‌توان به ضد اسپاسم و گرفتگي، ضد افسردگي، ضد تورم و التهاب و تسكين‌دهنده سرفه در آسم و سياه سرفه و به طور كلي درمان بيماري‌هاي ريوي اشاره نمود. در پژوهش ديگري ثابت شده است كه زعفران و سافرانال موجود در آن اثرات ضد سرفه داشته و در درمان گلو درد، سر درد و ... به صورت مسكن عمل مي‌نمايد و منجر به افزايش اكسيژن‌رساني به بافت‌هاي متعدد بدن مي‌شود.

 

به طور كلي مي‌توان نتيجه گرفت زعفران به اين دليل كه حاوي آنتي اكسيدان زيادي مي‌باشد، در كاهش اثرات ناشي از بيماري‌هاي تنفسي گوناگون و كاهش سرفه به شكل موثري عمل مي‌نمايد.

 

منبع : نامه نيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۸:۱۳ توسط:sam موضوع:

رايابين الملل ، بهترين شركت مهاجرت به كانادا

رايابين الملل ، بهترين شركت مهاجرت به كانادا

شايد شما هم از آن گروه از اشخاصي باشيد كه عشق و علاقه به مهاجرت به كانادا داريد يااينكه مي‌خواهيد فرزندانتان را براي ادامه علم آموزي به كانادا بفرستيد، براي مسافرت به كانادا و علم آموزي در كانادا موسسات متعددي در سرزمين وجود دارا‌هستند تا شما‌را در انجام اين كار ياري نمايند البته سفارش ما به شما براي مهاجرت به كانادا ، به كار گيري از سرويس ها كمپاني ايراني - كانادايي رايابين الملل ميباشد.

مهاجرت به كانادا

كمپاني رايابين الملل يك كمپاني كانادايي ميباشد كه در مسئله مهاجرت تحصيلي هوشمند ، دريافت پذيرش و ويزا تحصيلي، مشاوره تحصيلي در كالج ها ، دانشگاه و مدرسه هاي كانادا و خدمات مشاوره ارائه مي كند.

رايا بين الملل با مشاركت دفاتر همكار به كشورهاي مختلف جهان بخصوص هند، چين، ايران، ويتنام، فيليپين و …، خدمات پذيرش و مشاوره تحصيلي براي دانشجويان مقاطع مختلف براي ادامه تحصيل در كانادا، امريكا، استراليا و اروپا  ارائه مي نمايد.

خدمات متفاوت رايا بين الملل

  • استفاده از متخصصان با تجربه و با دانش روز
  • مشاوره اختصاصي متناسب براي شرايط متقاضي
  • تمركز بر برنامه مشتري
  • پيگيري منظم امور براي حصول نتيجه
  • كاهش زمان و هزينه ها متقاضي با اتخاذ تصميم هاي صحيح و واقع بينانه
  • ارتباط نزديك و موثر با دانشگاهها و مراكز آموزشي

 

اگر شما نيز قصد ادامه تحصيل در كانادا يا كشورهاي اروپايي را داريد مي توانيد براي دريافت مشاوره و راهنمايي براي انتخاب بهترين مسير آينده زندگي و شغلي خود با مشاوران رايابين الملل تماس بگيريد و از خدمات اين شركت بهره مند شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۸:۰۳ توسط:sam موضوع:

چگونه در ايام كرونا در خانه شاد باشيم

تمامي موجودات روي كره زمين به گونه اي آفريده شده اند كه مي توانند تا حدودي خود را با موقعيت هاي مختلف وفق بدهند، در واقع موجودات مختلف بدليل تغييراتي كه در زندگيشان رخ داده است دچار تغييراتي در فرم بدن يا نحوه زندگي شده اند، اما اين در طول زماني نسبتا طولاني ايجاد شده است و معمولا موجودات كمتري مي توانند در زمان هاي كوتاه تغيير كنند.

انسان به عنوان اشرف مخلوقات بايد نحوه رفتارش به گونه ديگري باشد و بتواند به خوبي خودش را با موقعيت هاي جديد وفق دهد، يكي از مسائلي كه تمامي مردم دنيا در سال 2020 با آن درگير شدند، بيماري كرونا است، از اين رو هر كسي بهتر توانست خودش را با شرايط جديد وفق دهد موفق تر بوده

منبع :چگونه در ايام كرونا در خانه شاد باشيم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۱:۳۰ توسط:sam موضوع:

دانلود فيلم The Last Stand 2013

دانلود فيلم The Last Stand 2013

prw2_z11.jpg

فيلم آخرين ايستگاه با بازي آرنولد شوارتزنگر داستان رييس كارتل مواد مخدر تحت تعقيب پليس است كه ميخواهد با يك ماشين سوپر اسپرت تقويت شده از مرز آمريكا عبور كند و به مكزيك برود و در مسير گذرش از شهر كوچكي بايد عبور كند كه كلانتر شهر مامور قديم پليس است كه براي آرامش بيشتر به اين شهر كوچك امده و حالا بايد دست تنها با او مقابله كند….

 

اطلاعات تكميلي فيلم The Last Stand 2013 :

كارگردان : Jee-woon Kim

نويسنده ها : Andrew Knauer

بازيگران : Arnold Schwarzenegger, Forest Whitaker, Johnny Knoxville

كشور : USA

زبان : English

تاريخ انتشار : ?? January 2013 (USA)

شناخته شده به اسم : The Last Stand

لوكيشن فيلمبرداري : Bosque Farms, New Mexico, USA

كمپاني سازنده : Di Bonaventura Pictures

 

Box Office فيلم The Last Stand 2013 :

بودجه فيلم : $??,???,??? (estimated)

هفته اول ايالت متحده : $?,???,???, ?? January 2013

Gross USA: ,050,299

Cumulative Worldwide Gross: ,330,757

 

فيلم آخرين مقاومت به كارگرداني كيم جي-وون در سال ???? ساخته شده است. اين فيلم محصول كشور آمريكا و در ژانر اكشن و هيجان انگيز مي‌باشد. در اين فيلم آرنولد شوارتزنگر، جاني ناكسويل، فارست ويتاكر، رودريگو سانتورو، جيمي الكساندر، لوئيس گازمن، ادواردو نوريگا، پيتر استورماره، زك گيلفورد , جنسيس رودريگز به هنرمندي پرداخته‌اند.

https://upnod.tv


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۰:۰۳ توسط:sam موضوع:

15دليل اصلي طلاق

15دليل اصلي طلاق

 

در زمان هاي گذشته زندگي مشترك افراد دوام و پايداري بيشتري داشت ، طلاق و طلاق توافقي را در كمتر در ميان زوجين مشاهده مي كرديم. در عصر حاضر به دليل عوامل مختلفي مانند مشكلات اقتصادي، شيوع بيماري هاي رواني، عوامل تحريك كننده ناشي از شبكه هاي اجتماعي و... طلاق متاسفانه بيشتر از گذشته صورت مي گيرد. خصوصا زوجيني كه بيشتر در معرض نگراني هاي مشكلات مالي بوده و عدم سازگاري با يكديگر دارند. حتي مشاهده شده همسراني هم كه بسيار سازگار بودند دست به طلاق زده اند.

اكنون اين سوال در ذهن شما پديد مي آيد كه چرا زندگي به طلاق منجر مي شود. در ادامه اين مطلب دلايل عمده صورت گرفتن اين اتفاق تلخ را بيان كرده ايم. با اين حال شايد اين ويژگي ها را افراد زيادي داشته باشند كه البته تا الان خوشبختانه زندگي خوشي دارند، اما بهتر است كه عوامل زمينه ساز طلاق هستند را شناخت، تا بتوان ديد بهتري به زندگي پيدا كرد.

1-ازدواج زودهنگام

 

افرادي كه در اوايل دوران جواني خود، زندگي مشترك را آغاز مي كنند، بيشتر از ديگران در معرض طلاق هستند. شايد ازدواج با همكلاسي دوران مدرسه و دانشگاه، بسيار خوشايند باشد، اما حقيقت امر اين است كه ازدواج هاي صورت گرفته در سنين بيست و چند سالگي به بالا، دوام بيشتري دارند. طبق تحقيقات صورت گرفته، افرادي كه تا 25 سالگي ازدواج نكرده اند، 24درصد كمتر خود را با خطر طلاق روبه رو كرده اند.

2-ازدواج سابق

 

طبق تحقيقات، احتمال طلاق با هر بار ازدواج بيشتر مي شود. بدين ترتيب ازدواج هاي دوم و سوم بيشتر با خطر طلاق مواجه هستند. عمده افراد فورا پس از طلاق و قبل از اينكه كاملا از ازدواج اول و شكست هاي روحي آن فارغ شوند، مجددا وارد رابطه جديدي مي شوند. بعضي افراد هم البته براي حفظ و تداوم ازدواج دوم خود به خاطر نبود يك خانواده منسجم، با مشكل مواجه مي شوند.

3-كمبود عقايد مذهبي

 

ايمان نقش پررنگي در جلوگيري از طلاق دارد. بر اساس تحقيقات، به اثبات رسيده است كه طلاق در ميان زن و شوهرهايي كه هر دو مذهبي بوده اند، نسبت به ساير افراد كمتر اتفاق افتاده است. اضافه بر اين، زوجيني كه عقايد ديني و مذهبي يكساني دارند در مقايسه با زوج هايي كه عقايد متفاوت از هم دارند، كمتر دچار طلاق مي شوند.

4-مسائل و مشكلات مالي

 

مسائل و مشكلات مالي خود نيز يك دليل براي افزايش آمار طلاق است. زوجيني كه در زندگي خود زير قرض و بدهي مي روند، نسبت به طلاق نزديكتر هستند. در حالت كلي ميتوان گفت كه رابطه مستقيمي ميان ماديات و نشاط افراد وجود دارد. زوجيني كه هميشه در فكر اين هستند كه چه چيزي را بايد تهيه كنند و يا براي كدام چيز صبر كنند، در مقايسه با افرادي كه مشكل مالي چنداني ندارند، كمتر حس شادابي و نشاط مي كنند. نكته تاسف بار اين است كه براي راهنمايي افراد و خانواده هايي كه مشكلات مالي عديده دارند و با آن دست و پنجه نرم مي كنند، منابع آگاه كننده و مشاوره اي چنداني وجود ندارد. اگر زوجين در طول يك هفته يك بار به خاطر مشكلات مالي با يكديگر جر و بحث مي كنند، طبق تحقيقات 30درصد بيشتر با طلاق مواجه هستند.

5-داشتن فرزند زياد خصوصا چندقلو

 

با اينكه فرزندان شيريني زندگي هستند، اما خانواده هايي كه با وجود فرزند چندقلو مجددا به فكر بچه دار شدن هستند، بايد توجه كنند كه زندگي آنها به مشكل خواهد خورد. زيرا فرزندان چندقلو نيازمند انرژي و وقت و هزينه بيشتري هستند. بسياري از خانواده هاي داراي فرزند چند قلو، در آينده مشكلات مالي زيادي را متحمل شده و نهايتا زندگي آنها از هم پاشيده خواهد شد.

6-ميزان تحصيلات

 

با اينكه ميزان تحصيلات ، براي زندگي مشترك دوام و پايداري به ارمغان نمي آورد، اما طلاق در خانواده هايي كه از لحاظ سطح تحصيلي در مرتبه بالاتري هستند، كمتر رواج دارد. زوجيني كه به سبب تحصيلات خود درآمد دارند و در زندگي خود امكانات بيشتري دارند، ازدواج راضي كننده اي نزد خود هم خواهند داشت. همچنين زنان تحصيل كرده بيشتر تمايل دارند كه شوهر آنها فردي همسطح و يا بالاتر از آنها در تحصيلات باشد.

7-نبود آموزش هاي كاربردي

 

مشاوره هاي پيش از ازدواج هم در كاهش آمار طلاق موثر هستند. در اين جلسات مشاوره، راهكارهاي حل مشكلات احتمالي در زندگي مشترك بيان مي شود و براي حل مشكلاتي كه در آينده ممكن است در زندگي زناشويي به وجود بيايند هم الزامي است. اما اغلب زوجين نسبت به شركت در جلسه هاي مشاوره قبل از ازدواج چندان جدي نيستند، كه اين خود مي تواند روند طلاق را صعودي تر از قبل كند.

8-طلاق پدر و مادر

 

عمده كودكان طلاق ، نسبت به ساير كودكان در ازدواج خود با مشكلات بيشتري مواجه هستند. اگر يكي از زوجين، كودك رشد يافته در خانواده طلاق باشد، 50درصد احتمال آنكه زندگي سرانجام جدايي داشته باشد، بيشتر است. همچنين احتمال طلاق در زوجيني كه هردوي آنها فرزند طلاق هستند، بسيار زياد است.

9-اختلاف سني زياد

 

از گذشته تاكنون علامت سوالي در ذهن همه وجود داشته كه اختلاف سني هم مي تواند زندگي زوجين را به طلاق بكشاند؟ اين سوال پاسخ منفي دارد چرا كه بر اساس بررسي هاي صورت گرفته، مناسب ترين اختلاف سني در ازدواج اين است كه شوهر 2 تا 10 سال از همسر خود بزرگتر باشد. آمار طلاق در چنين حالاتي كمتر از زماني است كه اختلاف سني بيشتر از 10 سال است يا زن بزرگتر از مرد است.

10-خيانت و پيمان شكني

 

در مورد خيانت همسر در ازدواج هم بررسي هاي زيادي صورت گرفته است كه البته به آمار دقيق منتهي نشده است. چيزي كه مشخص است اين است كه اين آمار بسيار نگران كننده و تاسف بار است. البته در حالت كلي خيانت ميان زوجين متاهل كمتر از زوج هاي با رابطه زياد و يا رابطه هاي بدون ازدواج، صورت مي گيرد. البته خيانت با توجه به سنين و ميزان آگاهي طرفين نيز، داراي جنبه هاي زيادي است. طبق مطالعات، زوج هاي باسابقه و مسن و آموزش ديده، بيشتر از سايرين نسبت به زندگي خود دلسوزي داشته و به پيمان خود پايبند هستند.

البته خيانت در برخي موارد عامل اصلي طلاق تلقي نمي شود، زيرا همسران خائن عمدتا مي توانند يكديگر را توجيه كرده و براي مدتي هم كه شده اين مشكل را به تعويق بيندازند. خيانت زماني شكل مي گيرد كه اعتمادي وجود نداشته باشد. اينگونه رابطه طرفين اختلال هايي را خواهد داشت. علاوه بر اين شخصي كه نسبت به او خيانت شده به خاطر حس طردشدگي از سوي همسرش، به رفتارها و حالات خشونت بار روي آورده كه اين كار در واقع نمك بر زخم رابطه آنها مي پاشد.

11-مشكلات جنسي

 

مشكلات جنسي گاهي دليل اصلي طلاق هستند و البته كه در برخي موارد هم تاثير غيرمستقيمي بر طلاق دارند. به اين شكل اول به خاطر مشكلات و ناسازگاري هاي جنسي يكي از زوجين به خيانت دست زده و سپس آتش خيانت شعله ور شده ناشي از ناسازگاري جنسي، زندگي آنها را تباه كرده و طلاق رخ مي دهد. اغلب افراد خيانت كننده، دليل خيانت خود را همين مورد عنوان مي كنند.

متاسفانه زوج هايي كه از لحاظ جنسي با يكديگر ناسازگار هستند، مشكلدار مي شوند. در اين حالت يكي از طرفين حس مي كند تحت فشار قرار دارد در حالي شخص مقابل او احساس بي اعتنايي و بي توجهي نسبت به شريك زندگي خود دارد. گاها هم اين اتفاق زماني اتفاق مي افتد كه از ازدواج زوجين مدت مديدي گذشته و آنها احساس مي كنند كه زندگي آنها ديگر آن شور و نشاط قبل را ندارد. بسياري از طلاق ها كه پس از گذشت سالها از زندگي مشترك صورت مي گيرد، ممكن است نشات گرفته از همين دليل باشد.

12-اعتياد

 

در بيشتر موارد اعتياد به خودي خود در زندگي مشكل درست نمي كند، بلكه اثرات مخرب آن زندگي را به نيست و نابودي مي كشد. مثلا فردي كه معتاد است به سبب اعتياد ممكن است دروغ بگويد و يا دزدي كند، لذا از لحاظ قانوني رفتار او مشكل دارد. اينگونه حالات، فشار روحي و رواني روي زوج مقابل را زياد مي كنند. البته كه برخي مي توانند با اعتياد همسر خود مدارا كنند و از آنها حمايت كنند، اما برخي هم به دليل اهتمام ورزي به سلامت خودشان هم كه شده، ميل به طلاق دارند. در سال 2014 در اين باره تحقيقاتي صورت گرفت كه نتايج آن بسيار نااميدكننده بود كه البته چيزي غير اين هم انتظار نمي رفت. در اين تحقيقات يافت شد كه آمار طلاق در افراد معتاد به الكل 15.5 درصد است كه خود آمار زيادي محسوب مي شود.

13-مشكلات روحي و رواني

 

طبق آمار، طلاق در خانواده هايي كه يكي از همسران يا هردوي آنها افسردگي و استرس داشته و يا مشكلات روحي و رواني دارند، بسيار شايع است. مشكلات رواني مي تواند نشات گرفته از اعتياد و يا اختلالات دوقطبي باشد. در تحقيقات به اثبات رسيد كه 90درصد ازدواج هايي كه يكي از زوجين از اختلال قطبي رنج مي برد، سرانجامي جز طلاق نخواهد داشت. با اينكه در رابطه با ساير بيماري هاي رواني آمار كمتري را شاهد هستيم، اما باز هم آمار طلاق در ميان آنها رشد زيادي دارد. بر اساس مشاهدات انجام شده در هند، 42درصد ازدواج هايي كه در آن يكي از زوجين دچار بيماري شيزوفرني است، به طلاق ختم مي شود.

مثل اعتياد، بيماري هاي رواني هم هم عامل اصلي طلاق نيستند، بلكه حالاتي كه از اين بيماري ها پديد مي آيد، راه به طلاق دارد. مثلا افرادي كه اختلال دوقطبي دارند بيشتر از بقيه افراد حملات فيزيكي و خشونت بار دارند. اينگونه اين افراد و به علاوه آنها مبتلايان به افسردگي بيشتر به همسران خود خيانت مي كنند.

14-اختلاف عقيده در تربيت فرزندان

 

اكثر والدين درباره تربيت فرزندان و پرورش آنها اختلاف نظر پيدا مي كنند. البته برخي موارد نيز قبل از اينكه چنين اختلافاتي شكل بگيرد، طلاق مي گيرند و به همين راحتي تربيت و پرورش فرزندان را با چالش هايي رو به رو مي كنند. پس بهتر است قبل از ازدواج در مورد انتظارات خود درباره تربيت كودكان مفصلا با يكديگر بحث و تبادل نظر كنند چرا كه ممكن است زندگي آينده آنها به احتمال زياد مسير طلاق را در پيش بگيرد.

15-شبكه هاي اجتماعي

 

شبكه هاي اجتماعي نيز در طلاق دخيل هستند. در سال 2015 تحقيقي به همين منظور صورت گرفت و نتيجه اينگونه حاصل شد كه از هر 7 ازدواج يك ازدواج به خاطر اعتياد همسر به شبكه هاي اجتماعي به طلاق ختم مي شود. در اين تحقيق از هر 4 نفر، يك نفر اذعان داشت كه حدودا هفته اي يكبار مجادله هاي خانوادگي آنها مربوط به شبكه هاي اجتماعي است. با اينكه شايد اين يكي از دلايل اصلي طلاق نباشد، اما با اين حال دعواهاي صورت گرفته به خاطر همين موضوع مي تواند زمينه طلاق را مهيا كند.

شانس خود را بيازماييد

چنانچه در زندگي مشترك، مشكلاتي داريد كه ممكن است شما را به طلاق مشتاق كند، اگر فكر مي كنيد كه مي توانيد اين مشكلات را با گفت و گو و صحبت حل و فصل كنيد، حتما اين كار را بكنيد. اين كه چه قدر موفق خواهيد بود مهم نيست، مهم آن است كه تلاش خود را در بيشترين حد ممكن به كار بسته ايد. روش هايي هستند كه با استفاده از انها مي توانيد پايه و اساس زندگي خود را مستحكم تر كرده و زندگي مشترك خود را از خطرات طلاق در امان بداريد.

با همه اينها اگر عزم جدي براي طلاق داريد و رابطه شما به بن بست طلاق رسيده است، حتما به دنبال يك مشاور خوب و معتمد باشيد. در طلاق هدف اين است كه مسالمت آميز و با صلح اين رابطه ختم شود چرا كه طرفين رابطه دچار مشكلات و صدمات روحي كمتري شوند.

جهت دريافت مشاوره طلاق و طلاق توافقي  با مشاوران مجرب گپچه با ما در ارتباط باشيد.

 

منبع: گپچه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۸:۲۱ توسط:sam موضوع:

حضور رامبد جوان و مهران مديري در نوروز 1400 در فيليمو

حضور رامبد جوان و مهران مديري در نوروز 1400 در فيليمو

نوروز امسال با توجه به گستردگي ويروس كرونا و مشكلاتي كه ايجاد كرده؛ و از طرف به دليل محدوديت هاي تردد بين شهري و محدود شدن سفر ها، بازار هاي فيلم و سريال هاي نوروزي بسيار گرم تر از هر سال ديگر خواهد بود. به همين دليل قصد داريم برخي از بهترين سريال هايي كه در ابتداي سال جديد ارزش تماشا كردن را دارند را به شما عزيزان معرفي كنيم. پس با ما همراه باشيد.

4c1a_z2.jpg

 

سريال كمدي دراكولا

مهران مديري بعد از پروژه موفق هيولا سريال ديگري در شبكه نمايش خانگي ارائه كرده كه در نوروز 1400 نمايش داده مي‌شود. اين سريال در واقع ادامه هيولا درژانر كمدي بوده و بازهم به موضوع پول شويي مي‌پردازد. در اين سريال با بازي خوب ويشكا آسايش، محمد بحراني، سيما تيرانداز و بهنام تشكر روبه رو هستيم.

درباره سريال دراكولا

سريال دراكولا به كارگرداني مهران مديري در سال 1399 ساخته شده است. اين سريال محصول كشور ايران و در ژانر كمدي و خانوادگي مي‌باشد. در اين سريال ويشكا آسايش، احسان اماني، محمد بحراني، سيما تيرانداز، بهنام تشكر، گلاره دربندي، مرتضي زارع، شكيلا سماواتي، نيما شعبان نژاد، گلاره عباسي، انديشه فولادوند، مهران مديري، مرجان مومني، فرنوش نيك انديش , حامد وكيلي به هنرمندي پرداخته‌اند.

خلاصه داستان سريال هيولا ? يا دراكولا

ژاله كبيري همسر جديد كامران كامروا كه ? سال است با او ازدواج كرده برايش جشن تولد گرفته و همه آشنايان و دوستان را دعوت كرده تا ثروت خود را براي ديگران به نمايش بگذارد.كامران كامروا هم موسسه خيريه جديدي براي كودكان كار راه‌اندازي كرده و مانند گذشته به پولشويي مشغول است و مهيار مهرافزون را به استخدام خود درآورده. مهماني باشكوهي برپاست و ما با دوستان و خانواده جديد كامروا آشنا مي‌شويم.

سريال مردم معمولي رامبد جوان

يكي ديگر از سريال‌هايي كه قرار است در نوروز امسال در فيليمو شاهد آن باشيم سريال مردم معمولي به كارگرداني رامبد جوان است و ما در اين سريال قرار است تصوير جديدي از دو فرد افغان مشاهده كنيم. در واقع محوريت سريال مشكلات زن و شوهر افغان است كه داراي يك كافه گالري هستند. به گفته رامبد جوان با سريال شلوغ و پربازيگري روبه رو هستيم.

اگر طرفدار فيلم‌هاي خارجي هستيد فيليمو را از دست ندهيد در اين پلت فرم حتي سريال‌هاي خارجي از قبيل سريال كره‌اي "ماه در آغوش خورشيد" با بازي كيم سوهيون و سريال "قيام عثمان" محصول 2019 محصول كشورتركيه به كارگرداني فتحي بايرام و بازي بوراك اوزچيويت و نورتين سونمز اشاره كرد. البته سريال‌هاي ديگري چون "از غروب تا طلوع" با ژانر اكشن پليسي معمايي و كارگرداني رابرت رودريگز و سريال "اش در برابر شيطان مرده" كه محصول كشور آمريكا با ژانراكشن علمي تخيلي است و چندين فيلم سينمايي و سريال برون مرزي جذاب ديگر را مي‌توانيد در اين پلترم تماشا كنيد.

كارتون ديرين ديرين

سريال «ديرين ديرين» كه محصول استوديو انيميشن نسل انديشه سبز است، اولين سريال انيميشن ايراني است كه ويژه نمايش در رسانه‌هاي ديجيتال ساخته شده و از سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير ( ساترا) مجوز ساخت و انتشار دريافت كرده است.‌

 

 

اين سريال در ?? قسمت ?? دقيقه‌اي از ?? آبان، روزهاي شنبه و يكشنبه هر هفته در فيليمو پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي فيليمو، سريال انيميشن ديرين ديرين با شعار «احمقانه‏‌ترين سريال ايران»، پس از بررسي رفتاركاربران و ثبت آمار بازديد مخاطبان در هفته اول انتشار، ركورد 3 ميليون و 878 هزار و 73? دقيقه تماشا را ثبت كرده است.
اين پويانمايي به كارگرداني علي درخشي و تهيه كنندگي عبدالحسين و محمد ابوالحسني، به سراغ موضوعات و مشكلات اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي رفته است و محمد رضا عليمرداني (دوبلور، خواننده و بازيگر با سابقه صداپيشگي 23شخصيت اين سريال چون راوي، وي، قرمزاني، قهواني، اينيوعه و …) صداپيشگي تمامي شخصيت‌ها و‌كاراكترهاي اين انيميشن را برعهده دارد.

همچنين نظرات ثبت‌شده در پلتفرم فيليمو و رفتارشناسي كاربران، نشان از استقبال مردم از سريال‏‌هاي تك‌موضوعي با مدت زمان كوتاه دارد و مجموعه «ديرين ديرين» نيز در ?0 قسمت 20 دقيقه‏‌اي با پخش دو قسمت موردتوجه و رضايت مخاطبان قرار گرفته است.

اين سريال، محصول استوديو پويانمايي نسل انديشه سبز است و روزهاي شنبه و يكشنبه هر هفته از فيليمو پخش مي‌‏شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۳:۵۷ توسط:sam موضوع:

طراحي سايت بر اساس رابط كاربري

طراحي سايت بر اساس رابط كاربري

يك سايت مي تواند از نظر گروهي از بازديدكنندگان بسيار خوب و حرفه اي به نظر رسد و از طرف ديگران بسيار بد و ابتدايي. ظاهر سايت يكي از مهم ترين فاكتورهايي است كه بازديدكننده را به خود جذب مي كند. اما سليقه ي بازديدكنندگان يكي نيست. طراح سايت خوب، وبسايت را با سليقه ي خود نمي سازد بلكه بنابر گروه مخاطبين سايت(بازديدكنندگان) و آنچه مدير سايت تمايل دارد طراحي مي كند.

به عنوان مثال براي يك سايت حقوقي نمي توان از طرح هاي فانتزي استفاده كرد زيرا اينكار بازديدكننده را كودك تلقي مي كند و به سايت جنبه شوخي مي دهد. بر اساس تجربياتي كه از گشت و گذار در اينترنت و تحقيق درمورد انواع طراحي سايت كسب شده، متوجه شده ايم اغلب سايت ها در ميان يكي از چهار دسته ي زير قرار مي گيرند. اگر اين دسته بندي را ندانيد و كار را به طراح بسپاريد ممكن است در پايان كار اصلا از سايتتان راضي نباشيد و حتي حاضر به نشان دادن آن به اعضاي خانواده نداشته باشيد، چه برسد به بازديدكننده و رقيبان. در نتجيه با دانستن آنها راحت تر مي توانيد سايت مورد نياز خود را تجسم كرده و سفارش دهيد. طراحي سايت وردپرس    

1- طراحي سايت سايت هاي نا منظم

امروزه يكي از پر طرفدارترين طراحي هاي جديد دنياي گرافيستان هستند، به سايت هايي گفته مي شود كه از خصوصيات زير برخوردارند:
رها، كهنه، لبه هاي نا متقارن، محو شده و كاملا متفاوت. اين خصوصيات، سايت را از ديگر وبسايت هاي براق، ساده و خط كشي شده ي نسل قبل طراحي جدا مي كند. اما بايد به اين مورد توجه داشته كه با وجود اين خصوصيات نظم و هارموني خاصي در اين سايت ها وجود دارد كه باعث اذيت شدن مخاطب نمي گردد. درواقع اين سايت ها با وجود بي قانوني در طرح گرافيك چهارچوب خاصي براي پياده سازي دارند. اين گونه سايت ها براي هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحي هاي مدرن و متفاوت مناسب است و برخي از پزشكان، مهندسان، مرتبان و كساني كه با خط كش و نظم ساخت انسان، ميانه ي خوبي دارند اصلا آن را نمي پسندند. قيمت طراحي سايت

2- طراحي سايت خلوت

اين نوع طراحي سايت، در ظاهر ساده هستند اما تفكري در پي ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان هاي كم و گرافيكي و دو يا سه رنگ در آنها، ظاهري متفاوتي بهشان داده است و بلعكس دسته قبلي به تميزي معروفند. متمايز، حرفه اي و مدرن هستند، همچنين پيام "صاحب اين سايت مشتاق است" و " صاحب اين سايت قابل اعتماد است" را به بازديدكننده القا مي كند. اين گونه سايت ها براي همه مناسب است غير از كساني كه دوست ندارند تفاوت شاياني با بقيه داشته باشند. اين تفاوت آنها را مي ترساند و سايت هاي استاندارد را مي پسندند كه در ادامه همين مقاله مي خوانيم.

3- طراحي سايت پر المان

اين طراحي طرفدارانش در ايران بيشتر از طراحي سايت دسته هاي ديگر مي باشد. موضوع سايت تعيين مي كند وبسايت از چه المان ها و رنگ هايي تشكيل شده ياشد. مثلا اگر موضوع سايت شرقي ، سنتي هنري و ايراني باشد از انواع المان هاي بوته جقه، فلورال يا انواع گليم و بافت آن در سايت استفاده مي شود. يا اگر موضوع سايت كودك يا فضايي فانتزي باشد، آيكون هاي مختلف در جاي جاي بك گراند و هدر بكار مي رود. اين سايت ها اگر به درستي طراحي شوند فضايي گرم، پر هيجان را ايجاد مي كنند و صاحب سايت را فردي با پشتكار، خونگرم و پر مشغله معرفي مي نمايند. طراحي سايت اختصاصي  

4- طراحي سايت ساده و استاندارد

اين طراحي را خوب مي شناسيد. اغلب سايت هايي كه مي بينيد از اين نوع طراحي بهره بردند. هدري مستطيلي در بالاي صفحه، منو در زير هدر يا به صورت عمودي، همه قسمت ها در سايت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ هاي رايج خاكستري، سفيد براي بك گراند با طرح هاي خط يا شيار استفاده مي شود. هدر ها شامل جند عكس هستند. طراحي پورتال

طراحي سايت فروشگاهي

 البته اين طرح ها مي توانند در كمال سادگي زيبا هم باشند و با تلفيق درست رنگ و عكس هدر ، حسي حرفه اي ايجاد كنند. اما ظاهر اينگونه سايت ها ياد بازديدكننده نمي ماند كه براي برخي از صاحبان سايت، اصلا مهم نيست و به مسائل ديگري همچون محتواي با ارزش اهميت مي دهند، كه درست هم هست. اين سايت ها براي شركت ها، تجار ، وكلا و مشاغل جدي بسيار مناسب هستند .

  1. http://seo55.avablog.ir/post/30/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86
  2. https://seo7.farsiblog.com/1399/11/05/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-/
  3. https://seo7.farsiblog.com/1399/11/05/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%DB%8C-%D9%88-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%AA/
  4. https://seo7.farsiblog.com/1399/11/05/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87/
  5. https://seo7.farsiblog.com/1399/11/05/---%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86/
  6. https://seo7.farsiblog.com/1399/11/05/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-/
  7. http://seo1.blogtez.com/post29.php
  8. http://seo1.blogtez.com/post37.php
  9. http://seo1.blogtez.com/post35.php
  10. http://seo1.blogtez.com/post33.php
  11. http://seo1.blogtez.com/post31.php

 

  1. http://seo747.rozblog.com/post/39
  2. http://seo747.rozblog.com/post/37
  3. http://seo747.rozblog.com/post/35
  4. http://seo747.rozblog.com/post/31
  5. http://seo747.rozblog.com/post/33
  6. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/29
  7. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/21
  8. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/27
  9. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/23

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۲:۴۱ توسط:sam موضوع: